ورود/ایجاد حساب کاربری شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
1 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.

دی 1389

(1105 مجموع کلمات موجود در متن)
(690 بار مطالعه شده است)  نسخه چاپی

گفتار 301

ایام میلاد حضرت مسیح (ع) تهنیت باد

• آنچه درباره ی حضرت مریم (س) شنیده اید با فعل ماضی بیان شده است. (یا مریم ان اللّه اصطفاک و طهرک و اصطفاک على نساء العالمین است ؛ ای مریم! خدا تو را برگزیده و پاک ساخته، و بر تمام زنان جهان، برتری داده است. (سوره ی آل عمران آیه ی 42)) اما آنچه درباره ی حضرت فاطمه (س) می شنوید با فعل مضارع که بر استمرار دلالت می کند بیان شده است. (یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا؛ خدا فقط می خواهد آلودگى را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند(سوره ی احزاب آیه ی 33)) این خود نشانه ی تداوم عصمت این خاندان است.

 

 

• مسئولیت اهل قلم، فقط در مقابل آنچه می نویسند نیست. بلکه به خاطر آنچه باید بنویسند و نمی نویسند نیز مسئول هستند.

• هر چیزی که ماده دارد وابسته است . هر چیزی که صورت دارد وابسته است. هر چیزی که کننده و فاعل دارد وابسته است. هر چیزی که تغییر و حرکت دارد وابسته است. پس همه ی هستی وابسته ی به غیر هستند. آیا هستی های وابسته، می شود بدون هستی غیر وابسته تحقق پیدا کند؟ اگر ما در عالم وجود غیر وابسته نداشته باشیم، هیچگاه وجودی نخواهیم داشت.

• وقتی سه نفر در یک جا بودند خداوند چهارمی است. خدا چهارمی سه نفر است نه چهارمی چهار... خدا از سه نفر خبر دارد. خدا ناظر و قیم و قیوم است.

• شخصی همه شب بر سر بیمار گریست ـ چون روز شد او بمرد و بیمار بزیست

3 دی 1389


گفتار 302

• کلمه ی هدفمند کردن یارانه ها، مانند کلمه ی آزادی، دموکراسی و مشروطه نشاط آور و خوشحال کننده است. اگر به دست غیر متخصصین اجرا شود، نتیجه اش فقر و دیکتاتوری است. یارانه هزینه سنگین ماهانه ای به دولت وارد می کند و دولت برای پرداخت یارانه نقدی مجبور است به صورت غیرمستقیم به مردم فشار وارد کند تا همه ماهه بتواند بدهی خود را پرداخت نماید.

 

 

• انسان هم متفکر است و هم مختار و در انتخاب آزاد است. اما بین حلال و حرام سخن از آزادی نیست. گرچه تکوینا آزاد است اما تشریعا آزاد نیست. مساله ی حسن و قبح، خیر و شر ، نفع و ضرر مطرح است. گزارش نظری از بود و نبود سخن می گوید. گزارش عملی از باید و نبایدها سخن می گوید. انسان همان طوری که از حوادث اثر می گیرد، در حوادث هم اثر می گذارد. وقتی مردم خوب باشند به موقع باران می آید. این در حد تمثیل است نه یقین. انسان اگر گاهی تبهکار و گاهی پرهیزگار باشد در مجموع انسان تبهکاری است . مجموع بدی و خوبی، بد است. مجموع حق و باطل، باطل است. شیطان در خواب هم انسان را رها نمی کند. در نطام تکوینی هیچ کس کافر نیست. در نظام تشریع یا مومند یا کافر. غبار خود بینی یا غیر بینی نمی گذارد انسان خدابین شود.

• بخیل را در مشورت کردن دخالت نده که تو را از نیکوکاری باز می دارد و از تنگدستی می ترساند. ترسو را در مشورت دخالت مده که در تمام کارها روحیه تو را سست می کند. حریص را در مشورت دخالت مده که حرص را با ستمکاری در نظرت زینت می دهد. بخل و ترس و حرص غرایز گوناگونی هستند که ریشه ی آنها بدگمانی به خدای بزرگ است.

• تشنگی و آب خواستن ذلت نیست اما گرسنه بودن و غذا خواستن ذلت است.

• روزگار نامناسب، مردم ناسازگار ـ گه زدست چرخ نالند، گه زدست روزگار

10 دی 1389


گفتار 303

• علم خوب و بد ندارد. خادم و خائن در آن مطرح نیست. پاکی و ناپاکی در آن بی معناست. علم است و همه جا و همیشه یکی است. کافر یا مسلمان... این قیدها در شعور مطرح است (خودآگاهی) نیرویی که علم را به استخدام در می آورد، پاکی و ناپاکی می آفریند. عدالت یا ظلم. اما کدام شعور، شعور حرام... آنچه در حریمی از عفت و تقوا و حرمت و طهارت نگهبانی شده است.

 

• موسیقی پشت هیچ مرزی معطل نمی ماند. گل را می شود نابود کرد ولی جلوی آمدن بهار را نمی توان گرفت. • وکالت می کنم بر داد و بی داد... • قاضی القضات هستم. پس از سال های سال، نتوانستم حکم قطعی دعوای بین عقل و هوای نفس را صادر نمایم. • همه حمال عیب خویشتنند ـ طعنه بر عیب دیگران بزنند

17 دی 1389


گفتار 304

• روی اره نشسته ایم... نه راه پیش داریم و نه راه پس...

 

 

• حق انتخاب دارید. انتخاب کردید. اشتباه کردید. پایش بایستید که راه برای فرار ندارید.

• هر چند وقت یک بار، ما شاهد مرگ یکی از اعضای بدن خودمان هستیم. دندان ، مو ، چشم و... تا مرگ اصلی فرار رسد. ولی ماهیت ما زنده است.

• در انسان اختیار که بر باد رفت، جبر فرود می آید.

• گر تو را در بهشت باشد جای ـ دیگران دوزخ اختیار کنند

24 دی 1389


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved