ورود/ایجاد حساب کاربری چهارشنبه، ۰۱ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
1 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.

آذر 1384

(1075 مجموع کلمات موجود در متن)
(1081 بار مطالعه شده است)  نسخه چاپی

گفتار 37

• از زمانی که تفکر و تمدن در عرصه ی سیاست وارد شد ، مفاهیم دم بریده شدند و جایگزین کردند تمام مفاهیم را . آن چه اکنون هست و آن چه باید باشد . مفاهیم ( آزادی ، دموکراسی ، حقوق بشر ، تروریسم و ... ) به ابزار توسعه طلبان تبدیل شده است .
• زیبایی تقارن دارد ؛ تناسب دارد ؛ بار فکری دارد . اگر این ها نبود ، لاابالی گری و بی بند و باری است .
• انسان در منزلی بین مختار مطلق و مجبور مطلق قرار دارد . امام صادق (ع) فرمود : لاجبر و لاتفویض و لکن امر بین الامرین . جمله ی کوتاه بحول الله و بقوته اقوم و اقعد آینه ی تمام نمای امر بین امرین است . مائیم که دارای اراده و اختیاریم . مائیم که به آزادی برمی خیزیم و می نشینیم ولی خود ما و حیات ما و آزادی و اختیار ما و جمیع شئون مادی و معنوی ما به حول و قوه ی ذات مقدس حق است . اگر نازی کند در هم فرو ریزد قالب ها .
• امام صادق (ع) فرمود : بنی امیه مردم را در تعلیم ایمان آزاد گذاردند ولی برای آموختن شرک آزادی نداشتند تا مردم شرک را نشناسند و هر وقت عمل مشرکانه ای بر آن ها تحمیل نمودند ، ندانسته و ناآگاه آن را انجام دهند . مقصود بنی امیه از سلب آزادی آن نبود که مسلمانان معنی شرک در ذات شرک افعالی شرکت در صفات و شرک در عبادت را یاد نگیرند . چه آموختن این شرک ها ضرری به حکومتشان نمی زد و از سلطه ی قدرتشان نمی کاست بلکه می خواستند در شرک در اطاعت ناآگاه باشند تا دستورهایی که برخلاف اسلام صادر می کنند به کار ببندند و مردم مطیع آن ها باشند و از فرمان سرپیچی ننمایند و حتی مردم بدعت های خیلی واضح و روشن را می پذیرفتند و برطبق آن عمل می کردند . حتی معاویه به فکر افتاد تا مردم شام را آزمایش کند تا از مراتب فرمانبرداری آنان آگاه شود . معاویه دستور داد که کدو را باید ذبح کنند و مردم بدون کوچکترین اعتراض اجرا نمودند و به نام ( بدعه الامویه ) در سراسر شام معمول کردند و این بدعت به گوش مردم عراق رسید . از حضرت علی علیه السلام درباره ی ذبح کدو سوال شد فرمود : خوردن کدو تذکیه و ذح لازم ندارد . مراقب باشید که شیطان عقلتان را نبرد و افکار شیطانی حیرت زده و سرگردانتان ننماید . با این اطاعت کورکورانه حلال خدا را حام و حرام خدا را حلال کردند و کار فرمانبرداری و اطاعت بی چون و چرا مردم از معاویه به جایی رسید که وقتی لشکریان به طرف صفین می رفتند نمازجمعه را در چهارشنبه اقامه کرد و همه به او اقتدا کردند و هیچ کس به او اعتراضی ننمود و امروز متاسفانه اکثر مردم مسلمان در کشورهای اسلامی از شرک در اطاعت غافلند .
• خدای سبب ساز را می شناسم ، خدای سبب سوز را می شناسم .

جمعه چهارم آذر 1384


گفتار 38

• چرا فقط در عالم ملک فکر می کنید؟ چرا در عالم ملکوت نظر نمی کنید؟ نظر کند تا ببینید نظر زمینه ی رویت است . در تعبیرات فارسی ما این چنین است که نگاه مقدمه ی دیدن است . بین نظر و رویت در عربی همان فرق است بین نگاه و دیدن در فارسی . گاهی انسان نگاه می کند ، نمی بیند و گاهی نگاه می کند و می بیند . خدای سبحان فرمود : ما باطن اشیاء را نشان ابراهیم خلیل دادیم شما هم نگاه کنید که ببینید . پس دیدنی است . این چنین نیست که انسان اگر در حرم مطهر امام رضا علیه السلام وارد شد و سلام کرد نتواند جواب را بشنود .
• بچه هایی که غرق در نعمت هستند نسبت به لذت هیچ حساسیتی ندارند ولی نسبت به دردها خیلی حساس و ناراحت می شوند . برعکس بچه هایی که با درد بزرگ می شوند نسبت به درد حساسیت ندارند چون عادت کرده اند .
• در دنیا همه ی زن ها ناراضی هستند . بی وفاها پشیمان و وفادارها متاسف .
• دموکراسی برای مهار کردن قدرت است و سوسیالیست برای مهار کردن ثروت . این دو امر شریف هر کدامشان تک تک دوست داشتی هستند . اما خودشان یکدیگر را دوست ندارند و یکی در دفع دیگری می کوشد .
• یوسف فروشند تا چه خرند؟ تمام عمر عزیزش را پیش فروش کرده برای خرید آن چه را که احتیاج ندارد . برده داری عصر جدید نظام زندگی مصرفی است .

جمعه یازدهم آذر 1384


گفتار 39

• از آشنا بپرسید احوال آشنا را .
• بعضی از مسلمین گمان می کنند که حلال و حرام در اسلام علتی جز تعبد و اطاعت ندارد . حضرت امام رضا (ع) فرمودند : کسی که چنین تصور کند سخت به گمراهی و ضلالت افتاده است . ( قد ضل من قال ذلک ضلالا بعیدا )
• تشدید بیماری به علت شرم از پزشک و ترس بیمار از بیماری است . این شش نشانه را جدی بگیرید :
1. درد در قفسه ی سینه
2. ناتوانی جنسی
3. تغییر در عادات خواب
4. عکس العمل نسبت به دارو
5. تغییر در عادت دفع
6. تغییر رنگ پوست
• پیشگیری بهتر از درمان است .
• بازی ها را جدی بگیریم ، جدی ها را بازی نگیریم .

جمعه هجدهم آذر 1384


گفتار 40

• جبر و اختیار دو تفسیرند از رفتار آدمی نه این که دو رفتار جداگانه باشند . اختیار معنی اش این نیست که همه چیز را به هم بریزند بلکه معنی اش این است که هر چیز را در سر جای خودش بگذارند .
• سر مار به دست دشمن بکوب که از احدی الحسنین ( یکی از دو امر نیک ) خالی نباشد اگر این غالب آمد ، مار کشتی و اگر آن از دشمن رستی .
• مال از بهر آسایش عمر است نه عمر از بهر گرد کردن مال .
• به کارهای گران مرد کار دیده فرست .
• مرد سیاست ابتدا طرح های سطح بالا می دهد و سطح توقع مردم را بالا می برد ولی وقتی پشت میز می رود امتیازی نمی دهد .

جمعه بیست و پنجم آذر 1384


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved