ورود/ایجاد حساب کاربری شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
2 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.

مرداد 1389

(1199 مجموع کلمات موجود در متن)
(681 بار مطالعه شده است)  نسخه چاپی

گفتار 279

ایام میلاد امام عصر (عج) مبارک باد

• خدایا خودت را آن طور که مقدور ماست به ما معرفی کن که ما تو را بشناسیم. چرا که اگر تو را نشناسیم، پیامبرت را نمی شناسیم و اگر پیامبرت را نشناسیم، هرگز جانشین پیامبرت را نخواهیم شناخت و اگر جانشین پیامبرت را نشناسیم، گمراه می شویم و این زندگی همان زندگی جاهلیت است. نباید مسئله ی امامت و ولایت که فعل و شان خداست با مسئله ی وکالت و انتخاب که فعل مردم است، جا به جا کرد.

 

 

• شما انتظار نکشید که اول قدرت پیدا کنید و بعد بگویید. شما بگویید تا قدرت پیدا کنید.

• معرفت از بالا فرود می آید چون مرغی پرواز کنان تا دلی ببیند که در او شرم و حرمت باشد، آنجا فرود آید.

• نصیحت کنید؛ تندگویی نکنید. انتقاد کنید؛ انتقام نگیرید. انحراف را با انحراف نمی توانید مستقیم کنید. انحراف را با انحراف اصلاح نکنید. انحراف را با نور هدایت خدا مستقیم کنید.

• قدر خود را اگر که بشناسی ـ ندهی دل به آن که نشناسی

1 مرداد 1389


گفتار 280

• دعا نکنید که خدایا مرا به فتنه گرفتار نکن! بی شک همه گرفتار فتنه می شوند. دعا کنید: خدایا! مرا از گمراهی های فتنه نجات بده...

 

 

• دشمن اکثر حرفش را در پوشه ی نصیحت می زند. شیطان برای آدم و حوا حتی قسم خورد که من خوبی شما را می خواهم و آن قدر وسوسه کرد تا آن ها را از بهشت بیرون کرد.

• هیچ دانشی بهتر از اندیشیدن نیست. اندیشه بر عمل مقدم است. مادامی که اندیشه نباشد هیچ عملی را نمی توان مقصود شد. اگر هم فرض کنید عملی هست که از روی اندیشه نیست، آن عمل فاقد هرگونه ارزشی است. گاهی این گفتگو با غیر است و گاهی این گفتگو با خودم است. من سعی می کنم به سوال خودم، خودم پاسخ دهم.

• دشمنانت سه تن هستند : دشمن تو ، دشمن دوست تو و دوست دشمن تو.

• دل کندن از تو سخت تر از جان کندن است ـ اول به دل نشستی و با جان به در شدی

8 مرداد 1389


گفتار 281

• کوچکترین کدورتی که در زندگی شما پیش آمد، هدیه بدهید تا آن کدورت پاک شود.

 

 

• از دل برود هر آن که از دیده برفت. اما گاهی ماندن در رفتن است و کمتر کسی می داند راز و رمز این محبوبیت در چیست.

• تلاش در تولید و قناعت در مصرف. به فکر درآمد باشید نه به فکر هزینه.

• ما در تشخیص مصلحت عاجزیم. راه ، تنها راه درس و بحث نیست. اگر شما وارسته بودید، خدا فرق بین حق و باطل، بین کذب و صدق و بین خیر و شر را به شما نشان می داد. (ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا؛ آیه 29 سوره ی انفال)

• تو چون می کنی اختر خویش را بد ـ مدار از فلک چشم نیک اختری را

15 مرداد 1389


گفتار 282

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

• بندگی خدا... چی می خواهی بشی؟... منتظر چی هستی؟ کمال تو در این است که بنده ی خدا باشی. مقامات نمی خوای پیدا کنی؟ بالاترین مقامات همین است. خدا بندگی مرا دوست دارد؛ من هم می خواهم بنده باشم.

 

 

• بنده آنگاه به خداوند نزدیکتر است که چیزی از او بخواهد و آنگاه به خلق خدا نزدیکتر است که از ایشان چیزی نخواهد.

• انسان دل بسته اهل اندیشه نیست.

• شگفتا که حسودان از تندرستی خویش بی خبرند...

• دست حاجت مبر در پیش خاکیان ـ هر چه می خواهد دلت از عالم بالا بخواه

22 مرداد 1389


گفتار 283

• یک نقطه ی کوچک را وقتی زیر ذره بین بگذارید بزرگ می شود. هر چه ذره بین را دورتر بیاورید بزرگتر می شود. حادثه هم همین طور است. هر چه بگذرد نزد انسان بزرگ و بزرگ تر می شود.

 

 

• روزه با آدابی که خواسته اند، بدون انقطاع الی الله، بالا نمی رود.

• ثمره ی روزه تقواست. تقوا از ریشه "وقی" است. یعنی خودت را نگه دار. آب دلم می خواهد، نخور. گرسنه ام و نان می خواهم، نخور. در مقابل شهوت و غضب و ثروت و قدرت خودت را نگه دار... باید انسان جلوی خواسته های دلش بایستد.

• ما در ماه مبارک رمضان باید چشم ها را بشوییم و جور دیگر ببینیم و خودمان را قهرمان اصلی داستان نپنداریم و گمان نکنیم که من هستم بردم... کدام هستم؟ هستی من هم به هستی خداوند متعال است. تمام اعضاء و جوارحی که به شما داده است، از آن اوست. کدام من؟ این منیت ما اعتباری است، حقیقی که نیست و به حقیقت او وابسته است و اگر نخواهد نیستم، خواسته است که هستم...

• از خویش و خودی بگذر، در ما و منی ننگر ـ آن کس که شود خودبین، حق بین نتواند شد

29 مرداد 1389


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved