ورود/ایجاد حساب کاربری شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
2 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.

مرداد 1387

(1006 مجموع کلمات موجود در متن)
(1678 بار مطالعه شده است)  نسخه چاپی

گفتار 175

ایام بعثت پیامبر اسلام (ص) مبارک باد

• چرا پس از پیامبر اسلام (ص)، پیامبری مبعوث نشد؟ این است که بشر در روزگار پیامبر خاتم (ص) به مرتبه ای از بلوغ عقلی رسید که دیگر نیازمند پیامبر نیست. با پایان خاتمیت عقل بشری جانشین و جایگزین وحی الهی شد. اما متاسفانه آرام آرام حقیقت نبوت مثل یک خورشید پشت ابرها پنهان شد. راه رویت این حقیقت پنهان، تمسک به امامت و امامت باطن نبوت است.

 

 

 

• لقد جاء کم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمومنین رئوف رحیم. رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است، و اصرار به هدایت شما دارد و نسبت به مؤ منان رئوف و مهربان است. (سوره ی توبه آیه 128) پیغمبر (ص) آمده تا از حقوق انسان ها دفاع کند و غمخوارشان باشد و طاقت ندارد دیگری درد بکشد.

• سعی کنید در موقع فروش سوال هایی را مطرح کنید که جوابش بله باشد و طرف با بله گفتن انس بیگرد و سپس "بله" بگوید! بگویید از ما بخرید به نفع شماست. وقتی خانم راضی به خرید شد، کار تمام می شود.

• به خدا نگویید مشکلات بزرگی دارم. به مشکلات بگویید خدای بزرگی دارم.

• منشیت ترش از گردش ایام که صبر ـ تلخ است ولیکن بر شیرین دارد

چهارم مرداد 1387


گفتار 176

• مردی رقاصه ای را به کار دعوت کرد. پرسید: آیا صنعتی از دستت ساخته است؟ گفت: نه. اما از پایم بلی!

 

 

 

• معرفت فطری نوعی وجدان قلبی است و محبت خود را در درون دارد و برای اثبات حقانیت آن محتاج برهان خارجی نیستیم. فطرت محتاج اثبات عقلی نیست. بلکه مرحله ای فراتر از حقیقت را بر انسان مکشوف می سازد و ایمان را باید در این ناحیه جستجو کرد.

• به اندیشه نظر کنید، نه صاحب اندیشه.

• قرآن هر حکمی که می خواهد صادر کند، اول از اتقوا الله صحبت می کند. بعد حکم صادر می کند. چون تقوا مقدمه ی هر کمال است. (اتقوا الله و کونوا مع الصادقین)

• با بداندیش هم نکویی کن ـ دهن سگ به لقمه دوخته به

یازدهم مرداد 1387


گفتار 177

• گر بینی که نابینا و چاه است ـ اگر خاموش بنشینی گناه است

 

 

 

• این عیب گیری ها برای این است که ما حب نفس داریم و خودمان را خیلی کامل می دانیم. (آیا تو این که می نمایی هستی؟)

• فقیر کسی نیست که دارد بلکه کسی است که زیاد می طلبد.

• امیدم را امیدم را که دزید؟

• اگر صفت بد ملکه شد، با جان انسان عجین می شود. نفس انسان به منزله ی ماده خواهد شد و آن صفت به منزله ی صورت می شود و جان انسان شکل می گیرد. حقیقتا می شود بهیمه، درنده، شیطان. این است که قرآن از اهل نفاق و کفر به عنوان شیطان یاد می کند.

هجدهم مرداد 1387


گفتار 178

ایام میلاد امام زمان (عج) مبارک باد

• فریاد رس این دل دیوانه تویی تو ـ آرام تویی دام تویی دانه تویی تو

 

 

 

• چهار چیز است که صاحب ندارد: کتاب ، معابد ، زیبایی ، دل

• قرآن از نیکی سخن نمی گوید؛ نیکان را معرفی می کند. در مورد تربیت و تعلیم نباید گفت بکن و نکن، برو و نرو. باید به نقل مطالب و داستان های توصیفی پرداخت که انسان را می سازد. در تمام کارها دستور نه ، تمرین آری!

• انسان لذت می خواهد ولی نمی داند لذتش در اطاعت است. اگر بداند به سراغ معصیت نمی رود. انسان سرگرمی می خواهد. سر این که ما از گناه لذت می بریم به خاطر این است که ما لذت اطاعت را نچشیده ایم. شیطان نمی گذارد و وسوسه می کند که اگر حرف مرا بشنوی بهتر از این را داری!

• دو خلق است یکی عزت نفس است که دیوار به دیوار کبر است و یکی تواضع است که دیوار به دیوار تملق است. عزیر النفس کسی است که انسانیت را بالا می داند و مردم را محترم می شمارد و حد خود را می شناسد. تملق شرک است.

بیست و پنجم مرداد 1387


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved