ورود/ایجاد حساب کاربری شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
3 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.

خرداد 1387

(1628 مجموع کلمات موجود در متن)
(1639 بار مطالعه شده است)  نسخه چاپی

گفتار 166

• دختری که در جوانی گرسنه ی مهربانی است، در مقابل چند جمله ی مودب آمیز و چرب زبانی و یک شاخه ی گل از پای در می آید.

 

 

• شامه ی آدمی احساس گله دارد. پرهیز از شر کسانی که به آن ها خوبی و محبت کرده ای. خداوند به بندگانش کمال محبت را می کند ولی بندگانش طغیان و حتی ادعای خدایی می کنند.

• دو دو تا چند تا می شه؟! نظر شما چیه؟ باید دید اوضاع و احوال چه طوره! دو دو تا ثابت نیست. گاهی می شود سه تا و گاهی سه تا و نصفی. تو فقط بگو که کی چند تا می شه؟! خوب معلومه... اگر کسی از شما پول دستی قرض بگیره، دو دو تا می شود پنج! وقتی بیاید پولش را پس بدهد، دو دو تا می شه سه تا!

• در برخوردهای رسمی بین دو کشور و گاهی اخراج دیپلمات های یکدیگر، باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که این دولت ها به یکدیگر پیام می دهند که این کارها نشات گرفته از تنش ها و چالش ها و اختلاف هایی است که بین دو دولت وجود دارد و در حال تسویه حساب هستند و پس از این کشمکش ها به یک نقطه ی مشترک می رسند که : "همان روند گذشته را ادامه دهند"

• دانم حدیث چرب زبانان خود فروش ـ دانم حدیث یار فروشان خودپرست

سوم خرداد 1387


گفتار 167

• وقتی ما از خورشید دور بشویم، شرق و غرب و شمال و جنوب معنی پیدا می کند. این ها اعتباری است. به دلیل دوری از خورشید این حرف را می زنند و برایمان شرق و غرب پیدا می شود. جهات مشخص شده در زندگی ما اعتباری است. وقتی از مرکزیت یک اندیشه دور می شویم. بعد جهات سر در می آورد. در درون کعبه وصل قبله نیست چرا که در درون خانه نشسته اید.

 

 

 

• ازدواج ؛ در بلوغ (غریزه ی جنسی) اگر انسان همسر انتخاب نکند، ممکن است اختلال در گفتار و رفتار و روان شروع شود. در انتخاب همسر ویژگی ها سهم بیشتری دارد. خیال و تصور یک چیز است و واقعیت چیز دیگر است. در شروع نامزدی خیلی متوجه باشید رابطه ها باید متقابل باشد. مبادا رابطه یک طرفه باشد. خاطرخواهی یک طرفه محکوم به شکست است. در ابتدا خانم ها باید گیرنده ی توجه و محبت باشند و نه دهنده ی توجه و محبت. باید یاد بیگرید که چه طور دوست داشته باشید.

• چرا ؛ انگیزه می دهد. چگونه ؛ روش می دهد. هزار بار پرسیدی چه طور؟ یک بار نپرسیدی چرا؟

• در عین حال که صحیح است بگوییم: چشم دید. صحیح بگوییم: انسان دید. یک کار را به دو عامل نسبت داد. منتها در طول هم و نه در عرض هم. لذا هر کاری که خداوند به فاعل قریب نسبت می دهد، همان کار را به خودش نسبت می دهد. حتی ایمان ، مرگ و... آن گاه می گوید: آن چه در جهان است کار من است. الله خالق کل شی. هم در مقام آفرینش و هم در مقام پرورش.

• یکی دیوانه ای را گفت بشمار برای من همه دیوانگان را ـ بگفتا این کاری است مشکل . شمارم گر بخواهی فرزانگان را

دهم خرداد 1387


گفتار 168

ایام شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد

• تدبر لازم است و آن چه مانع تدبر آنست بستگی دل است. دل بسته اهل اندیشه و تدبر نیست. افلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها (سوره ی محمد آیه ی 24) چرا این ها درباره ی قرآن تدبر نمی کنند؟ برای این که بر دل های ایشان قفل زده شده است. معلوم است دل قفل مانند چشمی است که بسته است. نه نور را می بیند و نه پرتو نور و نه چیز دیگر...

 

 

• هدف شناسی از موضوعات مهم تحقیقی است. نخستین شرط برای این تحقیق به کاربردن روش صحیح است تا هنگامی که روش صحیح برای شناخت هدف تعیین نشود، اطمینانی به نتیجه تحقیق نیست. اگر کسی هم غیر روش مندانه به واقعیت برسد، به غلط بر هدف تیر افکنده است. آن چه محقق در برابر آن مسئول است روش تحقیق است و نه دهش تحقیق. مهم نیست که محقق به چه نتیجه ای رسیده است بلکه مهم این است که چه طریقه ای برگزیده است. با روش درست می توان به حقیقت رهنمون شد. اگر هم کسی با روش درست به حقیقت نرسد، صائب تر از کسی که با روش غلط حسب اتفاق به حقیقت دست یابد. مهم تر از نتیجه ی تحقیق روش تحقیق است و مهم تر از برآیند تحقیق فرآنید تحقیق است.

• ابتدا انسان باید مالک نفس خود باشد تا اراده پیدا کند. عصبانی شدم و هر چه از دهانم درآمد گفتم! اولین درجه ربوبیت که در عبودیت پیدا می شود این است که انسان مالک نفس خویش می شود.

• ممکن است کسی در سیاست شکست بخورد و در تاریخ پیروز شود. پیروزی در تاریخ غیر از پیروزی در سیاست است و امام حسین (ع) در تاریخ پیروز شد.

• کار دنیا را چو پرسیدم من از فرزانه ای ـ گفت یا خواب است یا وهم است یا افسانه ای

هفدهم خرداد 1387


گفتار 169

• بعضی ها مانند تلفن هستند: تا پول نیندازی کار نمی کنند!

 

 

 

• سه کلمه ی امتحان ، بلا و فتنه معنای لغوی آن خالص ها را از ناخالص ها جدا کردن است. طلا را در بوته می گذراند تا خالص را از ناخالص جدا کنند. همه ی دستورات الهی آزمایش است.

• تاریخ علم نقلی است. هرگونه نظریه پردازی باید در حدود معقولات باشد.فرض ها و بافته های خود را هر چند درست نمی توان به تاریخ تحمیل کرد. تاریخ نه عرصه ی بافتن افکار که محل یافتن اخبار است. پس باید گشت و یافت. در علوم عقلی باید مستدل سخن گفت و در علوم نقلی مستند. نقلی بودن تاریخ به این معنا نیست که باید به هر نقلی تمکین کرد و باب تعقل را بست. آن چه تاریخ را از نقالی جدا می کند، این است که در علم تاریخ درایت و روایت به هم آمیخته می شود. ولی در نقالی فقط روایت می شود. تاریخ مالامال از اقوال متعدد و شواهد گوناگون است. هر کس برای اثبات هر مدعا می تواند شواهدی برای خود برکزیند. تاریخ جعبه حروف الفبای کودکان است. هر واژه ای را که بخواهیم با آن می توان نگاشت.

• همه ی مردها را زن ها می کشند. آن هم نه با سم که با غم...!

• سنگ بدگوهر اگر کاسه ی زرین شکند ـ قیمت سنگ نیابد و در کم نشود

بیست و چهارم خرداد 1387


گفتار 170

• دیپلماسی دو نوع است: دیپلماسی جنب و جوشی که فقط تائید و تکذیب و محکوم می کند و به پانسمان ضربه های خورده شده اکتفا می کند. اما در دیپلماسی فعال و بانشاط باید به ضربه های کاری نیز اندیشید. آن گونه که دیگران می کنند و بهره هایش را می برند.

 

 

 

• یا به اندازه ی تلاشتان آرزو کنید. یا به اندازه ی آرزویتان تلاش کنید.

• فطرت حد خود را می شناسد و برای دیگران حق و حد قائل است. الحافظون لحدود الله در شان فطرت گرایان یا فطرت مداران است. هر چند که اطاعت از فطرت برای طبیعت انسانی شاق است.

• ... راستش رو بگم؟ راستش رو نگم؟ بهتره راستش رو بگم! بعضی ها می گویند: جز راست نباید گفت و هر راست نشاید گفت

• من غم تو می خورم تو غم مخور ـ بر تو من مشفق ترم از صد پدر

سی و یکم خرداد 1387


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved