ورود/ایجاد حساب کاربری شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
1 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.

دی 1386

(1039 مجموع کلمات موجود در متن)
(993 بار مطالعه شده است)  نسخه چاپی

گفتار 146

عید سعید غدیر خم مبارک باد

• قرآن و عترت ؛ خبر . تحلیل و تفسیر خبر باید از خودمان (امامان اهل بیت (ع)) باشد نه دیگران که جنگ هفتاد و دو ملت است و آن شد که نباید بشود...

 

 

 

• بیعت یک کار سیاسی است نه یک کار دوستانه.

• دشمن قبل از این که فقیه را از صحنه خارج کند، فقه را از صحنه خارج می کند و قبل از این که ولی را از صحنه خارج کند، ولایت را بیرون می کند. قبل از این که ائمه را منزوی کند، امامت را منزوی کرد. گفتند امامت کاری است مردمی و از سقیفه هم بر می آید! هیچ گاه امام را قبل از امامت منزوی نکردند. امامت را از عرش به فرش آوردند و آن را از انتصاب به انتخاب آوردند و از هوای نفس به سقیفه کشاندند و علی (ع) را خانه نشین کردند.

• در نهاد انسان سه قوه ی عقل، شهوت و غضب وجود دارد. وقتی این سه نیروی انسانی در صراط مستقیم حرکت کند، قوه ی شهوت به عفت، قوه ی غضب به شجاعت و قوه ی عقل به حکمت مبدل خواهد شد.

• گرفتم گوش عقل و گفتم ای عقل ـ برون رو کز تو را وارستم من امروز. عقل ادعا را نمی پذیرد. پیوسته در جستجوی رابطه ی علت و معلول است. طریق عقل لجاج است و اعتراض و دلیل. طریق دل همه دیده است و ذوق و شهد و شکر.

هفت دی 1386


گفتار 147

• بار فکری موسیقی کم است و بار عاطفی و شهوی دارد.

 

• این ناراضی های از خود راضی کسانی هستند که تماشاچیان از آن ها خشنود نیستند.

• نقد و بررسی: کاغذ تمام شد و مطلب تمام نشد. این مرده به این همه شیون نمی ارزد. من درمانده ام این را درست کنم یا آن را؟! اشکال این کتاب در گفته های آن نیست بلکه در ناگفته های آن است. آن چه ارزنده است از دیگران است و آن چه بی ارزش است از نویسنده؛ که خود به هم بافته است. دانشجویی برای پایان نامه اش رساله ای نوشت و استاد در زیر آن نوشت: دارای مطالب ارزنده و بدیعی است اما آن مطالبی که ارزنده است بدیع نیست و آن مطلبی که بدیع است، ارزنده نیست.

• غریزه فرزند ناخلف شخصیت است. غریزه فکر نمی کند. فقط می طلبد و عمل می کند.

• گفتی که مستجاب کنم گر دعا کنی ـ توفیق هم عطا کن و حال دعا ببخش

چهاردهم دی 1386


گفتار 148

• زبان از مشت قویتر است. آن هم فقط یک کلمه بگویید: "این کار خلاف است"

 

• سخنی معتبر است که فرزند مشروع تفکر باشد. سخن گفتن امانتی است که نباید در آن خیانت کرد. بنابراین پرحرفی موقوف. باید حرف جای فکر و عمل را نگیرد. پرحرفی نباید یک ارزش شود.

• عارف باید گوشش را به عقد دائم عشق درآورد. عارف باید برای مرحوم نفس عماره اش مجلس ترحیم بگیرد.

• شیطان با مخلصان برنیاد و سلطان با مفلسان

• گر به صورت آدمی انسان بود ـ احمد و بوجهل هم یکسان بود

بیست و یکم دی 1386


گفتار 149

ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت باد

• امام زمان (عج) می فرمایند: ای جدا! سلام بر تو.... حال که زمانه میان من و تو جدایی انداخته است [که در کربلا نبودم تا تو را یاری کنم] اما اینک صبح و شام برای تو ندبه می کنم آن چنان که اگر اشک چشمم تمام شود، برایت خون گریه می کنم.... از آن همه مصیبت هایی که بر تو وارد شده است...

 

• طینت یک حقیقت مجهولی است همانند عامل وراثت (ژن) و این باقی می ماند تا ساعت قیامت فرا رسد و هر انسان دوباره از طنت اولیه ی خود آفریده می شود.

• خداخواهی ما، که محصول فطرت و عقل و علم است، ضمیمه ی ایاک نعبد و ایاک نستعین می شود و خدا دوستی شروع می شود و به دگر دوستی می رسد. آن گاه خداوند، ولی انسان می شود که : «لاخوف علیهم و لاهم یحزنون» و به «رضوان من الله اکبر» واصل می شود.

• آدم هنگامی که از جبر و جبروت به بهشت آمده بود، احساس اختیار نمود. اصلاً همه چیز معنای دیگری داشت. او می توانست تصمیم بگیرد و انتخاب کند. مثلاً برود یا نرود. بکند یا نکند. باشد یا نباشد. در این جا بود که آدم به نقش عقل پی برد. باید با علم و معرفت از بین بهترها، بهترین را انتخاب نماید.

• گر دلم از نور رحمت منجلی است ـ هر چه دارم از حسین بن علی است

بیست و هشتم دی 1386


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved