ورود/ایجاد حساب کاربری شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
1 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.

خرداد 1386

(1157 مجموع کلمات موجود در متن)
(1596 بار مطالعه شده است)  نسخه چاپی

گفتار 115

ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد

• تا تو بودی کسی را زهره ی آن نبود که حتی نام زهرایت را بی ادب بر لب آورد. اما وقتی تو رفتی، ناکسان گستاخ وقیحانه درب بارگاه تو را آتش زدند و گل یاس تو را در پشت باغ ولایت با میخ به دیوار زدند و روح خدا و پاره ی دلت را مصلوب یهودای پندارشان کردند.

• سلام بر روزهای بزرگ خدا ؛ سلام بر حماسه آفرینان ؛ سلام بر شهیدان. هر سو نظر کردم، هر کوی گذر کردم ـ خاکستر و خون دیدم، ویرانه به ویرانه

• عقل محض (خالص) وجود ندارد و همیشه با خیال در هم آمیخته است. باید به همه چیز فکر کرد. فکر و اندیشه مرز و نقطه ی پایان و خط قرمز ندارد.

• هنر تئاتر: در این دنیای نه چندان بزرگ، علاوه بر قیل و قال و خون و شمشیر چیزهای دیگری هم پیدا می شود که دیدنی و شنیدنی است . این زن، این شیرزن کتاب مقدس زنده ای است از پیامبر بی نام و نشان و لاابالی به نام سوفکلوس. معجزه ی این پیامبر هنر تئاتر است که من و همشیره فصلی از آنتی گون را بازی کردیم.

• هر که عیب دگران پیش تو آورد و شمرد ـ بی گمان عیب تو پیش دگران خواهد برد

چهارم خرداد 1386


گفتار 116

• حضرت امام برای زنده کردن اسلام ناب محمدی قیام کرد و اسلامیت مردم جای نگرانی نداشت. چون اگر مردم مسلمان نبودند، پیروزی انقلاب اتفاق نمی افتاد. بنابراین سازمان تبلیغاتی عموما کار خود را در نشر دین متمرکز کردند و انتقاد از عملکردها را فراموش کردند. در نتیجه به تدریج از فرهنگ اسلامی فاصله گرفته و به ارزش های مادی بازگشته و فاصله ی طبقاتی بیشتر شد که صدها عوارض دیگر در پی داشت.

• میرزاتقی خان امیرکبیر در حمام فین کاشان به امر ناصرالدین شاه به قتل رسید. این دارای دو پیام بود: یکی آن که کسی در این ملک روش امیرکبیر را دنبال نکند و در پی چون و چرا و بازسازی افکار خلق نباشد و دیگر آن که به آن مطیع و منقاد و آنان که پیوسته سرتسلیم و اطاعت در پیش دارند، بدانند که در مناصب مناسب جای می گیرند.

• به خاطر داشته باش که اولین شرط ماندن در فرهنگ غربی سرکشیدن جام شوکران برجنازه ی احساسات است.

• قد افلح من زکاها (سوره ی مبارکه ی شمس آیه ی 9) از لطایف قرآن است. در مقام خودسازی قرآن غوغا کرده است. زکات دو معنی دارد: یکی تطهیر و معنای دیگر نمو و رشد است. ابتد بدی ها و سیات و زشتی ها را بریزید و از خود دور کنید، سپس به اخلاق پسندیده متخلق شوید. شستشو کن وانگه به خرابات خرام.

• حب بقا، فطرت است. انسان در آرزوی خلود است. فردا خیلی نزدیک است. این جا جای ماندن نیست. آن که آورد مرا باز برد در وطنم

یازدهم خرداد 1386


گفتار 117

• اگر بیمار بهداشت را رعایت نکند، به آتش خودش خواهد سوخت!

 

• در سیاست چیزی ارزان به دست نمی آید. وقتی سیاستی موفق نمی شود، باید به فکر تغییر آن افتاد.

• عتبات عالیات عراق حیاط خلوت ایران است. مواظب باشید. مواظب باشید با تهدید و تطمیع شما را بیرون نکنند!

• این گویی این کنم یا آن کنم، اختیار است اختیار است اختیار

• هنر هر چه عمیق و جدی است، غمناک است و هر چه سطحی و مبتذل، خنده آور و شاد است. هم دردی، همانندی و خویشاوندی، تشنه ترین نیاز روحی آدمی است که باید در هنر تجلی نماید.

هجدهم خرداد 1386


گفتار 118

ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد

• قهرمانى نیرویى نیست که مستند به تن و بازو باشد، یا مستند به تاج و تخت، بلکه قهرمانى چیزى است که منطق عقل، رشد و فهم را به کار گیرد، آنگاه هدف‏ها را تعیین کند و برنامه را ترسیم نماید. و قهرمانى زهرا، چیزى جز این معنى بزرگ نبود. از این رو از هر چه عامل روشنایى دیگران مى‏شد بهره گرفت، بى آنکه بازوان ناتوان و نزار، و پهلوهاى لاغر و نحیف وى در این خواست مؤثر باشد.

 قال رسول الله: فاطمة بضعة منی

• تو حق را بشناس، ذی حق شناخته می شود. خدا می گوید: تو حق را برای مردم بیان کن تا مردم حق را بشناسند. نه این که خود را به مردم معرفی کنی تا مردم شما را بشناسند و هر چه گفتی، بپذیرند.

• فرق علم و عقل این است که علوم تجربی در مسیر افقی اشیاء بحث می کنند. این پدیده چه بوده و الآن چیست و بعد چه می شود؟ مانند معادن و.... اما چه کسی و برای چه منظوری انجام داد در علوم مطرح نیست. سخن از هو الاول و الآخر در علوم مطرح نیست. سخن از مبداء و معاد مطرح نیست. جهان بینی علمی نداریم. طبیب جهان بین نیست. مهندس جهان بین نیست. این فیلسوف است که جهان بین است و مسایل عقلی را مطرح می کند که به کل عالم می خورد. می گوید: هر موجودی در جهان از این حکم بیرون نیست. یا علت است یا معلول! و هر چه به غیر تکیه می کند معلول است. او به خودش اجازه می دهد تا در کل جهان سخن بگوید.

• خوبی من مشروط به خوبی دیگران نیست. لا به شرط است.

• گرچه سیم و زر زسنگ آید همی ـ در همه سنگی نباشد زر و سیم

بیست و پنجم خرداد 1386


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved