ورود/ایجاد حساب کاربری دوشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
1 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.
   گفتار 336
مطالب هفتگی کشکول

ایام عید سعید فطر مبارک باد

• یا لا اله الا انت... جز آه در بساط ندارم. از من آهی و از تو نگاهی.

 

 

• الهی سال ها می پنداشتم که حافظ دینم. فهمیدم که دین تو حافظ ماست.

• کودکان خاک بازی می کنند و رسیدگان پاک بازی. این دل ها جان هایی هستند دگرگون. خوش ترینشان فراکیرترینشان است. جانی که اندیشه نمی دارد و نمی بالد، در بود و نبودش هیچ تفاوت نیست. از ذهن کال جز اندیشه خام نمی تراود. بسا با گوش کر است و با چشم کور.

• دولت با فروش ارز رقابتی نقدینگی را جمع و با افزایش تولید تورم را مهار می کند. اخلال گران اقتصادی، با نقدینگی، ارزهای رقابتی را جمع کرده و با افزایش تورم، تولید را مهار می کنند.

• درس معلم ار بود زمزمه ی محبتی ـ جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را



جمعه، ۰۴ شهریور ۱۳۹۰

   گفتار 335
مطالب هفتگی کشکول

ایام شهادت امیرالمومنین (ع) تسلیت باد

• پیغمبر (ص) می فرمود: خدایا مرا ممیران تا یک بار دیگر علی (ع) را ببینم. این ها معرفت است. غیر از آن انتساب. مساله، مساله ی شناخت است.

 

 

• همسایگان برای احوال پرسی خدمت حضرت زهرا (س) رسیدند. ایشان مسیر سوال و جواب را عوض کرد. فرمود: شما حال مرا می پرسید. من می پرسم مردم چرا با علی (ع) بد شدند. والله علت دشمنی مردم با علی (ع) کمالات و فضایل او بوده است.

• لیله القدر به حسب آیه ی شریفه یک شب است و تعبیر به مفرد شده است. لیله القدر یعنی ای لیله ی ذی قدر، ای لیله ی ذی مرتبه، دارای یک مرتبه خاصه است. دارای خصوصیتی است که سایر شب ها ندارند و این از عقول بشر خارج است که بشر بفهمد عبادت در این شب برابر عبادت با هزار ماه است. لذا منتی است از جانب خداوند متعال به شما که دارای فضیلت هستید و شما در مقام این فضیلت درآیید. گرچه عمرها کم است اما می شود به آن عمرهایی که سایر امم داشته اند، شما در همین یک شبه عبادت آن ها را بکنید و رستگار عندالله شوید و در همین یک شبه تحصیل مراتب بکنید.

• عدالت را تحسین می کنیم اما عدالت را تقسیم نمی کنیم.

• علی (ع) نداد به باطل حقی ز بیت المال ـ که از حساب و کتاب خدا، خبیر آمد



جمعه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

   گفتار 334
مطالب هفتگی کشکول

• مطالب مختلف نیست. تعبیرات مختلف است. اشتباه اگر هست، اشتباه در مقام تطبیق است. مثل تشنه ای که به دنبال سراب می رود. زیرا خطای او در اراده ی آب نیست بلکه در تطبیق آب بر سراب است.

 

 

• آزادی، حق نیست؛ تکلیف است. چه آنجا که انسان مکلف است خود را برده ی خرافات و هواهای نفسانی قرار دهد و چه آنجا که دیگران مکلفند نسبت به او قید و بندی ایجاد نکنند.

• شما به دنبال این باشید که کلاه خود را نگاه دارید نه آن که کلاه مردم را بردارید.

• آخرین سلاح درمانده، دشنام است.

• راه لذت از درون دان نز برون ـ ابلهی دان جستن از قصر و حصون



جمعه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

   گفتار 333
مطالب هفتگی کشکول

• در عالم سیاست وفاداری جایی ندارد. (حسنی مبارک در قفس)

 

 

• شمشیر نامریی، حیله و مکر است و با مکاران جنگیدن کار بسیار مشکلی است.

• اگر فطرت انسان مصادره نشده باشد، دغدغه ی درست بودن دارد. امر به معروف و نهی از منکر هر دو فرمان است. فقه بدون عرفان بی ارزش و عرفان بدون فقه شوخی با خود است. عرفان حال کردن و عمل نکردن.

• انسان اگر صفات خود را از اسماء الحسنی حق گرفت، به مرحله ی کمال می رسد. آن گاه خدا هدف می شود و نه وسیله. اگر هدف، وسیله شد، اظهار دین داری کرده، قسم می خورد و مردم را فریب می دهد.

• تو مگو ما را بدان شه بار نیست ـ با کریمان کارها دشوار نیست



جمعه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۰

   گفتار 332
مطالب هفتگی کشکول

• هماهنگی عقل و وحی. خداوند دو حجت قرار داد یکی درونی به نام عقل و یکی بیرون به نام وحی که هماهنگند. هر دو انسان را به خدا فرا می خوانند و از تباهی و تبهکاری باز می دارند. عقل تابع وحی است و وحی عقل را شکوفا می کند.

 

 

• در سیاست باید به چشمانت هم اعتماد نکنی. باید هم مراقب جانت باشی و هم مراقب زبانت.

• فاتح جنگ تدبیر است نه شمشیر. تا زبانمان می برد، شمشیرمان در غلاف است.

• عالم شدن سر پل عاقل شدن است وگرنه ماندن است.

• خواستی اندر جهان هر خواستی را در پی است ـ خواستی باید که بعد از آن نباشد خواستی



جمعه، ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

<   1234567891011121314151617181920212223243444   >


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved