ورود/ایجاد حساب کاربری چهارشنبه، ۰۱ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
1 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.
   گفتار 151

• داد و ستد در طبیعت جایی ندارد. پدیده های طبیعت هیچ گاه سوداگر نبوده اند. (من ندیدم دو صنوبر با هم دشمن ـ من ندیدم بیدی سایه اش را بفروشد به زمین ـ رایگان می بخشد، نارون شاخه ی خود را به کلاغ) ولی انسان ها هر پدیده ای را از زاویه ی منافع مادی و به عبارتی تجاری می نگرند و این پدیده تا هنگامی به قوت خود باقیست که کسی معترض این منافع نباشد. تاز مانی که جمعشان جمع است، نفعشان نفع است.

 

 

• دموکراسی مانند آدامس است: کمی شیرین است ولی انسان را سیر نمی کند.

• امان از تحلیل های درست با ملاک های غلط.

• دانش و پول با هم ازدواج کرده اند، از این ازدواج نامشروع ماشین متولد شد. ماشین از نظر جامعه شناسی نه از نظر یک پدیده ی تکنیکی. ماشین یک موجودی که ادراک دارد. احساسات و شعور و جهت حرکت دارد. نقشه می کشد. هدف دارد. رقیب انسان است. یعنی ماشینیسم!!

• زندگی کردن من، مردن تدریجی بود ـ هر چه جان کند تنم، عمر حسابش کردند



پنجشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۸۶

   گفتار 150

• اوج گیری بحران اخلاقی در غرب مانع تشخیص خوب از بد شده است و دموکراسی فساد خود را به اشکال مختلف نمایان کرده است. (هشدار پاپ درباره ی فساد دموکراسی و موج فزاینده ی بحران اخلاقی در غرب)

 

 

• ارتباط نفس (روح) و بدن (جسم) مانند معنا در لفظ است.

• تربیت باید از همان لحظه ی تولد آغاز گردد. نوزاد لبخند می زند و مادر قربان می رود!

• در مقام سخن نه فقط آن را که نمی دانی نگو بلکه دانسته های خود را نیز به زبان نیار. بهترین موعظه آن است که سخن از مرز راست گویی تجاوز ننماید و عمل از حد اخلاص فراتر نرود.

• دوست نزدیک تر از من به من است ـ و آن عجب تر که من از وی دورم ـ چه کنم با که توان گفت که دوست ـ در کنار من و من مهجورم



چهارشنبه، ۰۳ بهمن ۱۳۸۶

   گفتار 149

ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت باد

• امام زمان (عج) می فرمایند: ای جدا! سلام بر تو.... حال که زمانه میان من و تو جدایی انداخته است [که در کربلا نبودم تا تو را یاری کنم] اما اینک صبح و شام برای تو ندبه می کنم آن چنان که اگر اشک چشمم تمام شود، برایت خون گریه می کنم.... از آن همه مصیبت هایی که بر تو وارد شده است...

 

 

 

• طینت یک حقیقت مجهولی است همانند عامل وراثت (ژن) و این باقی می ماند تا ساعت قیامت فرا رسد و هر انسان دوباره از طنت اولیه ی خود آفریده می شود.

• خداخواهی ما، که محصول فطرت و عقل و علم است، ضمیمه ی ایاک نعبد و ایاک نستعین می شود و خدا دوستی شروع می شود و به دگر دوستی می رسد. آن گاه خداوند، ولی انسان می شود که : «لاخوف علیهم و لاهم یحزنون» و به «رضوان من الله اکبر» واصل می شود.

• آدم هنگامی که از جبر و جبروت به بهشت آمده بود، احساس اختیار نمود. اصلاً همه چیز معنای دیگری داشت. او می توانست تصمیم بگیرد و انتخاب کند. مثلاً برود یا نرود. بکند یا نکند. باشد یا نباشد. در این جا بود که آدم به نقش عقل پی برد. باید با علم و معرفت از بین بهترها، بهترین را انتخاب نماید.

• گر دلم از نور رحمت منجلی است ـ هر چه دارم از حسین بن علی است



چهارشنبه، ۲۶ دی ۱۳۸۶

   گفتار 148

• زبان از مشت قویتر است. آن هم فقط یک کلمه بگویید: "این کار خلاف است"

 

 

 

• سخنی معتبر است که فرزند مشروع تفکر باشد. سخن گفتن امانتی است که نباید در آن خیانت کرد. بنابراین پرحرفی موقوف. باید حرف جای فکر و عمل را نگیرد. پرحرفی نباید یک ارزش شود.

• عارف باید گوشش را به عقد دائم عشق درآورد. عارف باید برای مرحوم نفس عماره اش مجلس ترحیم بگیرد.

• شیطان با مخلصان برنیاد و سلطان با مفلسان

• گر به صورت آدمی انسان بود ـ احمد و بوجهل هم یکسان بود



چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۸۶

   گفتار 147

• بار فکری موسیقی کم است و بار عاطفی و شهوی دارد.

 

 

 

• این ناراضی های از خود راضی کسانی هستند که تماشاچیان از آن ها خشنود نیستند.

• نقد و بررسی: کاغذ تمام شد و مطلب تمام نشد. این مرده به این همه شیون نمی ارزد. من درمانده ام این را درست کنم یا آن را؟! اشکال این کتاب در گفته های آن نیست بلکه در ناگفته های آن است. آن چه ارزنده است از دیگران است و آن چه بی ارزش است از نویسنده؛ که خود به هم بافته است. دانشجویی برای پایان نامه اش رساله ای نوشت و استاد در زیر آن نوشت: دارای مطالب ارزنده و بدیعی است اما آن مطالبی که ارزنده است بدیع نیست و آن مطلبی که بدیع است، ارزنده نیست.

• غریزه فرزند ناخلف شخصیت است. غریزه فکر نمی کند. فقط می طلبد و عمل می کند.

• گفتی که مستجاب کنم گر دعا کنی ـ توفیق هم عطا کن و حال دعا ببخش



پنجشنبه، ۱۳ دی ۱۳۸۶

<   1112131323334353637383940414243444546474849   >


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved