ورود/ایجاد حساب کاربری سه شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
1 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.
   گفتار 226
مطالب هفتگی کشکول

ایام بعثت پیامبر اسلام (ص) مبارک باد

• اقراء (بخوان). با همین کلمه حضرت محمد (ص) را خوانا کرد. که ارده، اراده ی خداوند است. خداوند هر چیزی را کریمانه خلق کرد. اولین کریمه ی خدا علم است و خدا درس کرامت می دهد.

 

 

• هر سخن جایی و هر نکته بیانی و هر کس مقامی دارد. (فاش بگویم این سخن، شمس من و خدای من!!) لطفا این قدر غلو نکنید.

• از نظر قرآن این چنین نیست که همه به مرحله ی انسانیت برسند. (1) حیات گیاهی خوب می خورد و رشد می کند و سرسبز و خرم است. (2) حیات حیوانی که یک بار عاظفی دارد، امین است و تربیت شده است. مثل سگ گله (3) آن که معارف بلند توحید را درک کرد و به مرحله انسانیت رسید، اگر کسی توانست بشنود ندای بلند یا ایتها النفس المطمئنه، یک انسان بالفعل است.

• این که می گوید: انما نطعمکم لوجه الله... راه نشان می دهد که نیازتان در رفع حجاب است. که به وسیله عبادت حل می شود.

• جمله مهمانند در عالم ولی ـ کم کسی داند که او مهمان کیست؟ ـ جمله حیرانند و سرگردان عشق ـ ای عجب این عشق سرگردان کیست



جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۸۸

   گفتار 225
مطالب هفتگی کشکول

• کار شایعه سازان جنگ روانی است. اینان آتش بیار معرکه هستند و نمی گذارند کشور در آرامش زندگی کند و همیشه بحران ها را دامن می زنند. کارشان آن است که ملت را به حاشیه بکشانند.

 

 

• در قرآن ندارد یوسف تویی. بلکه دارد تو یوسفی! انت (تو) مقدم بر یوسف است. چون یوسف اسم است و از اسم پی به مسما نبردند. از مسما پی به یوسف بردند. شاهد را اول می شناسند و بعد اوصاف او را. یوسف هم در جواب نگفت یوسف منم بلکه گفت: من یوسفم. مطلوب شما یوسف نیست. مطلوب شما منم. من مسمایم و اسم را زنده نگاه می دارم نه این که اسم مرا زنده نگاه دارد. یوسف را با غیب نشناختند که بشود دلیل. یوسف را با تصورات ذهنی و قیافه شناسی نشناخته اند که بشود توهم. یوسف را از ذات او شناختند. اگر اهل شهود باشید و خودتان را ببینید اول خدا را مشاهده می کنید و بعد خودتان را. اول خدا را و بعد غیر را. صورت آئینه می گوید: اول صاحب صورت بعد من...

• باید از او (خدا) او را خواست. چون نچشیدند لذت انس حق را، لذا از او غیر او را طلب کردند. در بین این ارکان ثلاثه (عبد و عابد و معبود) آن چه اصل است معبود است.

• مشورت با زنان تباه است و سخاوت با مفسدان گناه...

• ز بس بستم خیال تو ، تو گشتم ؛ پای تا به سر من ـ تو آمد خرده خرده رفت من ؛ آهسته آهسته



جمعه، ۱۹ تیر ۱۳۸۸

   گفتار 224
مطالب هفتگی کشکول

• سر مار به دست دشمن بکوب که از احدی الحسنین خالی نباشد. اگر این غالب آمد، مار کشتی و اگر آن از دشمن رستی.

 

 

• عقل در دست نفس چنان گرفتار است که مرد عاجز در دست زن حیله گر.

• دشمن چون از حیلتی فرو ماند، سلسله ی دوستی بجنباند. آن گاه به دوستی کارها کند که به دشمنی نتواند.

• اگر جور شکم نبودی، هیچ مرغ در دام نیفتادی. بلکه صیاد خود دام ننهادی.

• دیری است که دلدار پیامی نفرستاد ـ ننوشت سلامی و کلامی نفرستاد ـ صد نامه فرستادم و آن شاه سواران ـ پیکی ندوانید و سلامی نفرستاد



جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۸۸

   گفتار 223
مطالب هفتگی کشکول

ایام ولادت امیرالمؤمنین (ع) مبارک باد

• دوستی امیرالمومنین علی (ع) دوستی شخص نیست. دوستی کمالات اوست. دوستی علی (ع) دوستی خدا و پیامبر است. دوستی با رسول خدا (ص) آن قدر کارساز است که روز قیامت با او محشور می شود.

 

 

• تولید علم معقول ترین و وسیع ترین شاخص سنجش رتبه و جایگاه علمی کشور محسوب می شود. علم در عربی به معنای دانستن و دانش و حتی آموختن و آموزش دادن است. اما در زبان لاتین، علم از ریشه داشتن است. علم در واقع کشف کردن و نه اختراع کردن است. واقعیت هایی که وجود و جریان آنها به طور کلی مستقل از وجود انسانی و عوامل ادارک انسانی (حس و خیال و عقل) قرار دارد.

• این ارکان چهار گانه (ایمان، عمل صالح، حق و صبر) به دو اصل باز می گردد: یکی ایمان و دیگری عمل صالح. بعد با به حق تواصی کند تا دیگران مومن شوند و تواصی به صبر کرد تا دیگران عمل صالح انجام دهند و این معرفت از مو باریک تر و از شمشیر تیز تر است.

• منافق کسی است که بین بود و نمودش فاصله است. از این جهت است که می تواند مردم را در چهره ی جدیدش فریب دهد. (این یک اصطلاح علمی روان شناسی است و در عین حال جامعه شناسی سیاسی است)
• گفتم فراغ تا کی؟ گفتا که تا تو هستی ـ گفتم نفس همین است گفتا سخن همان است



جمعه، ۰۵ تیر ۱۳۸۸

   گفتار 222
مطالب هفتگی کشکول

• آب، پیک خداست. آب خود را تشنه می رساند تا تشنه را سیراب کند. آب مشکل دیکری را حل می کند. آتش اول خودش را می سوزاند و بعد دیگران را. با آتش بازی نکنید. غضب و گناه آتش است. این تشبیه معقول به محسوس است. آتش از درون گنهکار شعله کشیده و او را می سوزاند.

• چرا برای پول دادن آن قدر بال بال می زنی؟!...

 

 

• علم و مبانی اقتصاد بسیار جبارانه عمل می کند. یعنی هیچ کس نمی تواند جلوی عملکرد اصول اقتصادی را در زندگی جامعه بگیرد. اقتصاد نیاز لحظه به لحظه مردم است. راه آن نیز شناخته است. رکن مهم سلامتی در اقتصاد، تولید است. اگر تولید آسیب ببیند، کاری نمی شود کرد چرا که عرضه کم می شود و تقاضاها به قوت خود باقی است. به علاوه تقاضا به دلیل ترس از کمبودها بیشتر شده و مردم به فکر ذخیره کردن و انبار کردن می افتند و یا آدم های سوء استفاده چی احتکار می کنند و بازار سیاه به راه می اندازند. اگر تولید باشد، تولید کنندگان با یکدیگر رقابت کرده و کیفیت اجناس خود را بالا می برند.

• در شگفتم از آن که کوه را می شکافد تا به معدن جواهر دست یابد ولی خویش را نمی کاود تا به مخزن حقایق برسد.

• عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد ـ ای خواجه درد نیست ولیکن طبیب هست



پنجشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸

<   1112122232425262728293031323334353637383940414243444546   >


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved