ورود/ایجاد حساب کاربری شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷   
امکانات
· خانه
· درباره من
· صفحه من در فیسبوک
· جستجو
· ارسال مطلب
· لیست برگزیده
· انتقادات و پیشنهادات
بایگانی مطالب گذشته
· مطالب سال 1384
· مطالب سال 1385
· مطالب سال 1386
· مطالب سال 1387
· مطالب سال 1388
· مطالب سال 1389
· مطالب سال 1390
· مطالب سال 1391
جستجو

پیوندها

 

پایگاه اسلامی رضوی

 

پایگاه اسلامی رشد

 

 صفحه من در فیس بوک

 

لینک به ما

چنانچه مایلید به ما لینک دهید میتوانید کد زیر را در سایت خود قرار دهید

 

Kashkool.ir :: سایت کشکول

 

کاربران حاضر
فعلا:
2 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.
   گفتار 236
مطالب هفتگی کشکول

• در اول مشروطیت مردم ایران نمی دانستند چه می خواهند. اما می دانستند چه نمی خواهند؟

 

 

• بر دوستی دوستان اعتماد نیست تا به تملق دشمنان چه رسد. هرکس دشمن کوچک را حقیر شمارد، بدان ماند که آتش اندک را مهمل گذارد.

• لبخندهای لاغر خود را ذخیره می کنم؛ باشد برای روز مبادا. اما کسی چه می داند شاید امروز روز مبادا باشد.

• علم؛ روشنایی و توانایی می بخشد. ایمان؛ عشق و امید و گرمی. علم ابزار می سازد و ایمان مقصد. علم سرعت می دهد و ایمان جهت. علم توانستن است و ایمان خوب خواستن.

• گرد رود از پی خوبان دل من معذور است ـ درد دارد چه کند از پی درمان نرود



جمعه، ۰۳ مهر ۱۳۸۸

   گفتار 235
مطالب هفتگی کشکول

عید سعید فطر مبارک باد

• عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت ـ صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

 

 

• اطلاع رسانی مجهول (شایعه سازی ، غوغا سالاری) دروغ را تبدیل به واقعیتی مجهول می کند. تحریف به جای حقیقت. آن قدر این دروغ، دروغ، دروغ را تکرار می کنند تا مردم باور کنند.

• نمی شود زندگی کرد و جان نکند. جنگ هم کشتن دارد و هم کشته شدن. بدون کشته شدن هرگز جنگی نیست. اگر هست جنگ زرگری است. برای کسی که خواستار راهگشایی است، هیچ وقت راه بسته نیست.

• مرد به تیر زن نمی میرد. زانو می زند!

• یک تفاوت میان رفتار غریزی و فطری هست. رفتارهای غریزی در حیوانات بر وجود حیوان حکومت می کند و حال آن که رفتارهای فطری، آزادی و اراده را از انسان سلب نمی کند.



جمعه، ۲۷ شهریور ۱۳۸۸

   گفتار 234
مطالب هفتگی کشکول

ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) تسلیت باد

• هر دلی مهر تو دارد، آن دل است ـ بی ولایت دل نمی باشد، گل است

 

 

• در قرآن مسائل علمی و مسائل عملی مطرح است و تو ای پیغمبر (ص) مسائل علمی را به عنوان یک مدرس حل کن و مسائل عملی را به عنوان یک مرشد برای آنها تشریح کن. هرگز مسائل خاص عملی مانند تزکیه با گفتار محض حل نمی شود و اسوه بودن پیامبر (ص) گواه دیگری است.

• انکار، شوق را نابود می کند و انسان را از طلب باز می دارد.

• اصولا آن ملتی پیروز است که متکی بر توانمندی های خودش حرکت کند. روی پای خودش بایستد و اتکا به خودش کند. اگر تامل سازنده هم داشته باشد. تامل سازنده مکمل است نه اصل. اصل حرکت اراده ی یک ملت است و این اراده ماندگار است و از درون یک ملت می جوشد.

• دوستان عیب کنندم که چرا دل به تو دادم؟ ـ باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی



جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۸۸

   گفتار 233
مطالب هفتگی کشکول

• به من چه که یوسف را برادرانش بردند و در چاه افکندند. نه قرآن این چنین نیست. قرآن در طول تاریخ نیکی و نیکان را معرفی می کند و تو اکنون یوسف زمانی!

 

 

• این چنین نیست در جهان که گاهی توحید حکومت کند و گاهی شرک! در جهان همواره خدا حکومت می کند. شرک و عصیان علف هرزه هستند. خدا فرمود: این هلاک فرعون به عنوان کیفر آن ها بود و این نجات شما به عنوان امتحان است.

• لباس را نشانه ی دوستی نگیرید اگر هم رنگ ماست. سخن نشانه ی همدلی نیست حتی اگر دلنشین باشد. دست ها را از هم جدا نکنیم که شرک در باطل خود متحد است.

• تئوری حذف مخالف یا به وسیله ی ترور فیزیکی و یا ترور شخصیت، به وسیله ی تولید انبوه شایعه و ابهام از سوی مجریان جنگ روانی صورت می گیرد. که کم کم می شود مردم را پخت.

• جامه ی زهد ریا کندم و بر تن کردم ـ خرقه ی پیر خراباتی و هوشیار شدم



جمعه، ۱۳ شهریور ۱۳۸۸

   گفتار 232
مطالب هفتگی کشکول

• قرآن به زبان فطرت سخن می گوید که یک زبان مشترک است. یهدی للناس است اما متقین از آن بهره می برند.

 

 

• ما مرد میدان لقاء الله نیستیم و جز لذت حیوانی و جسمانی چیز دیگر نمی فهمیم. همه را منکر می شویم و از همه ی بدبختی ها بدتر همین انکار است که باب جمیع معارف را بر ما سد می کند و ما را از باب طلب باز می دارد و به حد حیوانیت قانع می کند. پنبه ی غفلت در گوش می گذاریم که مبادا حرف حق در آن وارد شود.

• حکما گفته اند لذات این عالم دفع آلام است و توان گفت که لذتش موجب آلام است.

• فعل اختیاری، فعلی است که ناشی از اراده باشد. آیا اراده ی من هم اختیاری است؟ یعنی اراده می کنم که اراده کنم. این اراده ی دوم دور و تسلسل است. فعل اختیاری است اما اراده اختیاری نیست زیرا اراده ناشی از اراده نیست. پس نتیجتا فعل غیر اختیاری است. بنابراین این کار دست او و نه دست من و این قویترین اشکال است.

• غفلت؛ آبروی طلب بیش از این مریز ـ عالم تمام اوست که را جستجو کنم



جمعه، ۰۶ شهریور ۱۳۸۸

<   111212223242526272829303132333435363738394041424344   >


| اشکالات احتمالی سایت را برای ما ارسال کنید | | info@kashkool.ir : تماس با ما |
Best view: 1024 × 768
Copyright© 2009 Kashkool.ir All Rights Reserved